Just another WordPress.com site

Natuurlijk weet ik niet hoe dat bij jullie werkt, maar als de crocusjes de kop opsteken en de grasvelden hier en daar paars of wit worden, krijg ik een echt lentegevoel over me heen. Alles lijkt opeens weer mogelijk en volgens de meterologen begint de lente op 1 maart dus zouden we al in de lente ZITTEN. Zelf ben ik van de kalenderlente, dus ik zeg: de lente is in aantocht. En mijn zak PowerPops in de keukenlade merkt dat…

Want zeg nou zelf, lente… zomer… voor je het weet is het zover! In gedachten ga ik mijn garderobekast door, op zoek naar die leuke rokjes en topjes van vorig jaar. Daar moet ik wel weer in kunnen, straks. Dus moet er nu extra streng toezicht worden gehouden! En daar helpen mijn PowerPops me bij. Mijn heerlijke lollies die me voor al te veel tussendoor snoepen behoeden. Het valt zelfs mijn man op dat ik de laatste tijd regelmatig een lolly in mijn mond heb, en die man van mij kan behoorlijk verstrooid zijn. PowerPops zijn het voor mij helemaal… geen gesnaai en lekker fit, wat wil je nog meer?

Halve Lunch

Ik heb ook een ander trucje in mijn leven ingevoerd en dat wil ik graag met jullie delen. Want als jullie deze blog lezen dan knokken jullie ook regelmatig met je gewicht. Dus elke tip is dan welkom. In het kader van regelmatig kleine hapjes eten in plaats van 3 keer een maaltijd zoals wij dat zijn gewend, splits ik mijn lunch in tweeën. Ik ben al geen eter van grote porties, maar dit bevalt me uit-ste-kend! Dus ik ontbijt om een uur of 9, lunch de eerste helft om een uur of half 1 en de tweede ronde rond 3 uur. Samen zijn die twee helften precies evenveel als voorheen die ene (bescheiden) lunch. Dan graai ik om een uur of half 5, 5 uur naar een lolly, die me A: de snaailust ontneemt en me B: minder doet eten ’s avonds… terwijl ik dus al niet van de grote porties ben! Tussendoor mandarijnen, druiven en sinaasappels mag ik ook.

Druiven zijn een geweldige snack! Was een tros druiven en leg ze in een schaal op het aanrecht. Als je jum jum zin in iets krijgt, neem je een paar druiven. Je mond is bezig, je lichaam krijgt wat vruchtsuikers… klaar. Veel beter dan koekjes, dropjes, pinda’s of al dat andere lekkers!

Minder Eetlust

Hebben jullie andere tips? Ik hoor het graag, want voor de een werkt dit en voor de ander werkt dat. En tips die geen vermogen kosten maar gewoon handig zijn, kan ik altijd uitproberen. Nooit geschoten altijd mis. Ik kan me ook voorstellen dat je meer wilt weten over die fantastische lollies waardoor je minder eetlust hebt. Laat me dat weten, via deze blog of via de email in mijn webshop. Mijn motto is altijd: ik ben slechts één e-mail verderop! En dat geldt ook voor jullie! Eén ding kan ik jullie alvast wel verklappen: met PowerPops hoef je je gedrag of gewoontes niet aan te passen! In het gastenboek van de website zie je een paar reacties van enthousiaste gebruikers. Ik ben dus niet de enige… 

Plaats een reactie